Dags att packa.

Gitarren ligger i sitt fodral och kläderna i en inte allt för organiserad hög på golvet. Det är dags att packa och jag tycker alltid att det är lika svårt. Antingen får man med sig aldeles för mycket eller så får man inte med sig någonting.

Just nu grubblar jag mest över om jag ska ta med mig min skrikrosa morgonrock i stil med lilla Mys outfit. Jag älskar den mer än alla anständiga plagg i världen men det känns som en onödig vikt att släpa på. Byggjobbarna som gräver en vallgrav runt vårt lilla hus ser alltid lika roade ut när jag varje morgon sömnigt stapplar ut i mina röda stövlar och det rosa tältet för att hämta tidningen.



Nu till dagens andra I-landsproblematik, är det någon mer än jag som har lagt märke till att himlen verkar ha målats om? Det har varit grått i över en vecka nu! Det finns några saker som jag verkligen inte kan leva utan och en av dem är klar himmel. Jag vill bara sträcka upp händerna och riva sönder den gråmulna tapeten så att den vackra blå färgen kommer fram igen. Jag hoppas att solen strålar i Skåneland.

Nu ska jag ta mig samman och ringa en människa, trots att jag har lite ont i magen. Jag är verkligen inte van vid sådant här och ska jag vara helt ärlig så är det lite skrämmande. Jag ska bara lyssna på Human med the Killers en gång till. Önska mig lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback