Jordbävning på riktigt!

När jag vaknade i natt av att hela rummet skakade funderade jag oroväckande lite över vad det var som pågick. Sängen gungade från sida till sida under 25 sekunder, en tavla föll ner och fönstret skallrade men jag bortförklarade hela händelsen med att de förmodligen sprängde i närheten och somnade snabbt om. Snacka om att vara trött.

När jag vaknade funderade jag över om jag drömt det hela men när jag sedan tog upp den underliga händelsen vid middagsbordet fick jag förklarat för mig vad som pågått flera hundra meter under mina fötter. Egentligen tycker jag att det är lite underligt att jordbävningar händer i Sverige med tanke på att vårt lilla land ligger mitt på en kontinentalplatta. Men jag är ju ingen expert direkt.

Det är mäktiga krafter i rörelse under oss, skitcoola krafter. Att ha varit med om ett tvättäkta jordskalv på 4,7Richter är så mycket häftigare än att ha hälsat på Bruce Willis. Det var inte häftigt över huvudtaget egentligen, men han var i alla fall trevlig och luktade gott. Det enda som kanske hade kunnat slå händelsen igår var om jag faktiskt hade räknat ut vad som pågick istället för att bara muttra något om byggjobbare och vända på mig som jag pinsamt nog gjorde.

Det jag ville säga var i alla fall att marken inte har slukat mig utan att jag lever och frodas. Nu ska jag ha gitarrlektion med farsan. Ha det så bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback