Urk..

Det är dan före dan före dopparedan och jag vet  inte vart jag ska göra av mig själv. Jag vill bara dra täcket över mig och sova bort julen så som man vill med vilken eländig baksmälla som helst. Det kanske märks att alla julkänslor rann av  mig som vatten på en gås. Jag har bara mig själv att skylla men det gör ju inte situationen bättre. Snarare värre, det är ju skönt att ha någon syndabock att fräsa åt.

Jag var så utomordentligt korkad. Vem är så dum att hon sätter sig ner och kollar på en dokumentär om vad vår julkonsumtion gör mot världen två dagar innan Jul? Jo, jag... surprise. Nu verkar världen lite gråare än den var för två timmar sen och julklapparna under granen ger mig magknip. Jag är i stort behov av att sitta inlindad i en filt framför en brasa smuttandes på lite varm choklad. Jag är i behov av snötäckta berg och glittrande fjordar. Någonstans där man kan klä en gran utomhus så att den inte behöver mördas. Nästa Jul tänker jag fira i Nordingrå.

Nu är nyårsplanerna någurlunda spikade i alla fall och det är ju trevligt. Jag har i alla fall en plattform att stå på eftersom att jag har sparkat ut min familj. De skulle bort så det var inte så mycket sparkande inblandat men det lät roligt. Nu återstår bara planering och alla praktiska utföranden men det känns rätt skönt att bita tag i någonting.

Tjohej tjoho här gungar en ko!

Kommentarer
Postat av: josefina

Nyår hos dig låter tipptopp, förlåt att jag inte svarade på smset men jag sov och sen kunde jag inte komma på något vettigt att skriva och sen fick jag panikångest i julrushen, och ja... du vet hur det kan bli liksom.

2008-12-23 @ 02:25:35
URL: http://jossevafan.blogg.se/
Postat av: Bullen

Haha oki, det är lugnt ;)



Jamen va bra att du tycker det. Sen får vi avgöra om vi ska dra vidare eller dra dit folk. Det kan vi göra som vi vill.



Puss och kram

2008-12-23 @ 12:55:05
URL: http://iblandundrarjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback