All I want for Christmas.

Barnsligt förtjust som jag är i alla vackra julkulor och ljusformationer sken jag upp som en sol när jag såg en präktig gran stå på Medborgarplatsen igår. Jag har en känsla av att jag såg lite rolig ut när jag stod med ett brett leende på läpparna under den stirrandes uppåt. men i alla fall, jag vet att jag är för gammal för julklappslistor och att jag borde ha förstått vid det här laget att man aldrig får vad man önskar sig men jag har ändå skrivit en önskelista.

Julia önskelista

- Snö

- Helt såld på tunnelbanereklamen vill jag självklart ha en gryningsväckarklocka som väcker en med ljus och fågelsång. Istället för den som jag har nu som låter som en siren.

- Soundtracket till Spirited away, Princesse Mononoki, Totoro eller Howls Moving Castle.

- biocheckar eftersom att Josse har smittat mig med sitt biosyndrom.

- Fred på Jorden.

- En prenumeration på Illustrerad Vetenskap så att jag kan lära mig vad "Nukliofila attacker bakifrån" betyder.

- och sist men inte minst, ett apelsinträd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback