Bakistankar.

Jag hade Björns hatt, benvärmare och min stjärnbeklädda klänning igår. Har en känsla av att jag var en syn för världen. Jag hade faktiskt tänkt ta av mig benvärmarna men det blev liksom inte så, alkoholen har en tendens att ta bort alla normer för klädstil och dessutom så var det kallt på Baba. Jag vet inte varför de envisas med att ha på megafläktarna på dansgolvet under vintern. Det blir inte så varmt i lokalerna utan det slutar alltid upp med att indiekidsen står hoptryckta i små grupper för att försöka spara på värmen.


Jag förstår inte hur jag ska orka bege mig in till stan, ännu mindre följa lillstrumpan till stallet. Men ett löfte är ett löfte och trots att jag mestadels bara vill vrida nacken av de uppsnofsiga stallettjejerna eller slå dem på händerna när de rycker i betslet så ska jag ta mig igenom det här. Det är så dålig stämning på Enskede Stallet och egentligen är det djurplågeri att ha hästarna i så små hagar och köra dem så hårt som de görs.


Om jag någonsin skulle bli djurrättsaktivist så skulle det vara det första jag skulle ge mig på, efter att ha räddat världshaven från den osynliga massdöd som sprider sig från kusterna och utåt. Än så länge skänker jag bara pengar till Greenpeace. Jag skulle vilja ha superkrafter, typ som moder jord. Jag skulle vilja kunna stoppa ner fingrarna i jorden och få blommor att växa och få regn att falla och sånt.

Huj. Nu får det vara nog med bakistankar, dags att återvända till verkligheten.


Kommentarer
Postat av: Kristin

När jag skrev om Murmansk och all miljöförstöring där stötte jag på en väldigt bra miljöorganisation. Bellona heter de. De jobbar bl.a. med att försöka rädda Barents hav norr om Ryssland, som är förenat med rostiga stridsfaryg från andra (?) världskriget, ubåtar och kort och gott; skräp. Föroreningar sipprar ut och förstör helt haven.



Det är hemskt, men sant. Det kostar att bevara miljön, och få bort allt skit som tar död på växt- och djurlivet - både på land och i haven, i atmosfären osv.



Jag läste som sagt mycket om Bellona, och de verkar väldigt bra. Det bästa är att de är politiskt obundna.

Lite: http://sv.wikipedia.org/wiki/Bellona



Som individ kan man inte göra så mycket, men man kan t.ex. stötta en miljöorganisation och sätta press på de ledande - de som har den största makten och pengarna.

2008-11-20 @ 14:13:29
URL: http://hejjagheterkristin.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag tror att man kan göra mer som individ än vad man tror faktiskt. Men det är ju fint att stötta miljöorganistationer. Vi har ju trots allt bara en planet.

2008-11-20 @ 19:06:21
URL: http://iblandundrarjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback