Johan Glans.

Så fort Darth Wader temat började vråla ur högtalarna och Johan Glans glatt steg ut på scen iförd folkdräkt visste jag att det skulle bli bra. Han fullkomligt svepte oss av stolarna och lyste upp hela China teatern som en laserstråle genom snöstormen.

Det jag älskar med Johan Glans är att han aldrig blir för mycket. Han är aldrig rå eller obekväm utan klarar sig med finstilta anekdoter från verkligheten som är så sanslöst roliga ur hans perspektiv. Bara det faktum att han kan ha på sig en folkdräkt och härma Darth Wader med hjälp av ett glas under samma minut säger rätt mycket om hans självdistans. Vi vred oss i stolarna, skrattade så att vi fick ont i magen och skickade fram både busvisslingar och rungande applåder.

Jag är så glad att jag pulsade fram till China teatern genom snön för den här föreställningen var värd varenda krona.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback