Julgodis.

Jag vaknade vid fyra i morse och kunde inte för mitt liv somna om. Och vad gör man fyra på morgonen om man inte kan sova och internet har lagt ner? Jo, det som jag alltid gör när ångesten trycker i bröstet och universum håller på att falla ner över mig. Jag sätter på Eva Cassidy och börjar pyssla. Det kan låta som en rätt underlig metod men det fungerar varje gång. Vare sig jag tar fram broderigrejerna, mina stickpinnar eller pärlorna så kommer alltid en känsla av lugn över mig när jag får arbeta med händerna. I natt så gick jag upp i köket och tog fram kokboken. Medan snön sakta seglade ner till marken utanför fönstret slog jag upp ett av mina favoritrecept. Grymt onyttigt men himmelskt gott.


Fudge:

3dl     strösocker
50g    smör
2dl     grädde
1msk vaniljsocker
2msk kakao
50g    sötmandel, skållad och hackad

När jag var klar runt sex gick jag och la mig igen och vaknade inte förens jag hörde glädjetjut från köket ett par timmar senare. - Mamma titta, det snöar och jultrollet har varit här igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback