Konstig Klubb.

Att gå på Konstig Klubb eller att inte gå på Konstig Klubb, det är dagens mest patetiska fundering.

Sist jag var där blev det totalt kaos och jag drog vid två tiden. Nu vill mina vänner gå dit igen och det känns ungefär som att stå i sjön med vattenfyllda stövlar. Det finns en hel del som talar emot stället. Bara det att det kostar 120kr att komma in svider i plånboken och att klubben hyr fabriken, ett par iskalla fabrikslokaler med andra ord som endas värms upp av antalet människor som befinner sig där, är inte heller så kul. Sist frös jag som fan. Dessutom är det dyrt om man inte väljer att köpa fatöl.

Sen finns det en till faktor som spelar in. Om min äckliga exchef kommer dit så är det som att slänga alla pengarna i sjön. Han var där sist och större delen av kvällen gick åt till att försöka undvika hans kladdande händer. Det är vid sådana tillfällen jag önskar att jag hade en muskulös pojkvän på två meter som skulle kunna lyfta upp alla idioter och slunga dem flera hundra meter. Det skulle kännas så befriande men eftersom att jag hatar att stå på tå så tror jag inte att den drömmen kommer att kunna bli verklighet.

Konstig Klubb är inte bara dåligt. Musiken är skitbra och ljussättningarna rätt unika. Dessutom är det stort och det hänger en hel del roliga människor där. Men jag vet fortfarande inte om det väger upp. Vi får la se hur jag gör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback