Pokemonrim och svar från yttre rymden.

"there is no point in going on, I don't wanna hurt your pokémon" och "have no fear ash is here". Haha, man undrar ju om de kommer på så vitsiga fraser med flit. Jag älskade pokémon när jag var liten. Den spännande världen som öppnades upp i och med pokémon debuten slukade mig med hull och hår. Jag kunde komma på mig själv med att tänka "när jag dör vill jag hamna i pokémonvärlden". Jag medger att min fascination var något störd men det fanns något så lockande med de mysiga varelserna som alla hade ett visst läte och som fick plats i en ficka.


Jag är ett stort fan av anime serier överhuvudtaget. Det är något med de underliggande anspelningarna, vackra dragen och de annorlunda historierna. Jag dras till vackra detaljer, något som stämmer väl in på mitt stjärntecken, Oxen. Jag har faktiskt lärt mig en hel del stjärntecken på sistone, fick något ryck när jag tittade upp på den kalla och klara Novemberkvällen och tog med mig laptoppen och en filt ut på altanen. Sen satt jag där i mörkret och lyckades finna delfinen, hela Orion m.fl.


När jag satt där för mig förlorade jag mig i Universum ett tag. Det händer ibland att jag bara glider ut i yttre rymden. Att jag funderar på vad det finns för varelser där ute och om de undrar lika mycket som jag gör. Jag funderar över hur de lever och hur deras planeter ser ut, vad de äter och hur de ser ut. Kanske är det så att man är menad för någon snygg rymdis där ute. Man undrar ju.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback