Synden straffar sig själv.

Förlåt mig för jag har syndat rätt rejält. Nu får jag igen med råge för min dumhet och min lättja. Jag har frossat och gett efter för begäret till pizza.

Det var nämligen så att jag och Marion gick till Pizzahut och åt lunchbuffé och jag har nog aldrig mått så här illa i hela mitt liv om man räknar bort de gångerna jag varit riktigt bakis eller magsjuk förstås. Jag tänker inte beskriva i detalj hur jag känner mig men jag kan i alla fall underdrivet säga att det är en smula obehagligt. Usch.. undrar om jag någonsin kommer kunna äta pizza igen eller om det för alltid kommer att vara ihopkopplat med illamående framöver. Bara framtiden kan utröna svaret.

De sju dödssynderna

- Högmod
- Girighet
- Vällust
- Avund
- Frosseri
- Vrede
- Lättja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback