Tiden går för fort.

Jag hinner inte med, det är bara att inse. Det finns så mycket jag vill göra och jag kan inte förstå hur jag kan ha så svårt att få arslet ur vagnen och sätta igång. Det är som att jag går runt och väntar på rätt tillfälle trots att jag vet att det inte finns något tillfälle som är rätt utan att vi bara har nuet och att man borde ta vara på det. Nu har jag i alla fall lyckats förmå mig att göra en lista för att få lite översyn på det som skapar sån ångest hos mig.

- Jag ska läsa minst en kurs i musik.
- Jag ska börja i en kör.
- Jag tänker lägga undan pengar varje månad.
- Jag vill hitta ett fast jobb.
- Jag vill bli lite mer trimmad.
- Börja Prenumerera på en vetenskapstidning och läsa den.
- Och bli mer kreativ, gå på museér, konserter, sätta mig in i intelektuella sammanhang.
- Jag vill helt enkelt stimulera mig själv mer.

Det är ju inga ouppnåerliga mål jag har direkt men det krävs en del arbete för att nå dit jag vill. Äsch, vad är det jag snackar om.. det är ju bara att sätta igång. Jag ska faktiskt gå och testa en kör ikväll. Önska mig lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback