Vart ska jag göra av mig själv?

Nu har jag plötsligt fått ett erbjudande om att vara aupair i Los Angeles på obestämd tid och erbjudandet är lockande. Samtidigt så pratar Jennifer om en musiker som skulle vara intresserad av att starta ett projekt med mig. För att göra det hela ännu värre så mailade ett företag och vill att jag ska komma på intervju för ett kontrakt på ett år, jag vill börja plugga på SLU i höst och jag har chansen på en lägenhet på söder. Hur i helvete gick det här till?

Jag har gått arbetslös i flera veckor och verkligen inte haft någonting att göra och nu står jag plötsligt mitt i ett skyfall av val. Jag vill så gärna åka bort och Los Angeles med sin oändliga sandstrand och häftiga down town skulle vara så grymt. Dessutom så får jag betalt för att vara där i solljuset. Men om projektet som Jennifer pratar om går i lås så kan jag inte för mitt liv tacka nej till det.

Samtidigt så skulle jag få min trygghet säkrad i ett år med hjälp av kontraktet och då har jag råd med lägenheten. Men jag vill ju börja plugga också. Det här känns så jävla svårt. Vad jag än väljer så förlorar jag något annat. Man kan väl tycka att utbildningen kan vänta men jag vill ju inte lalla runt för länge heller.

Ibland önskar jag att jag hade någon som bara kunde peka på en destination åt mig och säga "Gå åt det hållet så löser det sig". Man borde kanske bara sätta sig på ett plan till Indonesien och bygga sig en liten hydda på en strand någonstans, det känns som att det skulle vara så enkelt då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback