Attraktiva egenskaper hos en potentiell partner

Till att börja med så vill jag bara säga att den här listan är en framtidslista. Men ni kan ju ändå ta anteckningar killar, haha.


Händig
- Jag skulle lugnt anmäla mig till "snickare/elektriker söker fru" om ett sånt program existerade. Det finns inget trevligare än att slippa vara den händiga i familjen... Dessutom ligger det något harmoniskt över en kille som vet hur man skruvar i en glödlampa och lägger ett golv. Tryggt liksom.


Bra på att laga mat
- Här kommer den romantiska biten in, man vill ju ha mer än makaroner med ost när man kommer hem på middag till någon. En kille som kan laga mat är en kille som vet hur man tar hand om sig.


Städning
- Killar som är rädda för damsugaren går fetbort. Mer jämställdhet till folket!


Mysiga händer
- Inbjudande händer är något som får det att susa i magen på mig. Varför har jag ingen aning om, eller jo... det har jag visst.


Stabil
- Är det något jag är trött på så är det killar som är så osäkra på sig själva att de slutar upp med att stå förvirrade med mobilen i handen utan att kunna trycka på svarsknappen. Ge mig en kille som vågar stå för att han gillar mig och som inte förknippar alla kvinnor med sin mamma och därför inte kan binda sig till någon eller något.


Vardagsromantisk
- Marions idé från början, men jag gillar den skarpt. Man vill hellre ha en blomma från ett träd som ömt placeras bakom ens öra en än bukett röda rosor från konsum.


Vänstervriden
- Jag hatar konflikter kring politik och det är inget jag egentligen tycker om att diskutera. Jag skulle nog ha rätt svårt att dela mitt liv med en blåing.


Nu ska jag ut på krogen och ragga på vilsna killar med rådjursögon och rufsigt hår. Mister Stabil får ta och vänta ett par år. Jag är helt enkelt inte riktigt mogen för honom ännu. Puss och kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback