Tack för att ni finns killar!

Igår var jag på Monks och tog en öl med grabbarna grus. Det var precis vad jag behövde. Jag vet inte riktigt vad killarna tycker om att jag alltid tvingar mig på deras manliga sammankomster men jag tror faktiskt att de trivs rätt bra med att ha mig där de med.


 - Ibland behövs a womans touch, som jag sa när jag placerade drinkunderlägg under ölglasen.


Det sköna med att umgås med ett gäng av normen "nördiga" killar är att man känner sig så grymt intellektuell när man får vara med, dessutom så lär man sig alltid något nytt. Med killarna kan jag diskutera världspolitik, historiska fenomen, Monty Python och Starwars.
Varje gång när vi är ute och tar en öl slås jag av hur annorlunda det är att umgås med dem och att det är ett andrum som jag nog skulle ha svårt att leva utan. Och jag har så mycket att tacka mina killkompisar för, utan dem så hade jag nog gått ner mig i manshatarträsket helt och hållet. De får mig att behålla hoppet om det manliga könet, de får mig att känna att det faktiskt finns en hel del bra killar därute som bara väntar på att bli upptäckta.


Den vetskapen värmer och fyller mig med trygghet. Det är nog som Christoffer säger:

- Den vackraste blomman växer i skuggan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback