Tidernas bästa försök

Jag har varit med om en hel del rätt originella raggningsförsök som jag måste erkänna har höjt adrenalinnivån av helt fel anledningar. Jag har listat de tre mest udda..

3.

För att förstå hur underligt det här raggningsförsöket var måste jag ge lite bakgrundsinformation. Den här killen trakasserade mig varje dag från femman till nian. Vi gick i samma klass, jag hatade honom och han sa att han hatade mig, men så en dag när vi satt i bildsalen på vårterminen i nian så hände något. Jag satt fördjupad i en konsttext och han satte sig bredvid mig. oväntat känner jag hur han börjar fläta mitt hår och när jag undrande vänder upp blicken kläcker han ur sig "Ja, jag gillar ju fylliga kvinnor". För att inte övermannas av lusten att klösa ögonen ur honom vände jag snabbt tillbaka blicken till pappret.


2.

Sommaren stod i full glans och jag arbetade på tekniska högskolan under sommaren, det låter mer flashigt än det var. På väg till jobbet en morgon ser jag i ögonvrån hur en enorm motorcykel kommer farandes mot mig och livrädd kastar jag mig ur vägen med ett skrämt tjut. Med uppspärrade ögon ser jag hur han tvärnitar, lugnt tar av sig hjälmen och säger: "Du är jättesöt, jag ville bara få säga det"

Mer chockad än smickrad reste jag mig upp och mumlade ett tack innan jag skyndade därifrån.


1.

Jag stod på tunnelbaneperrongen vid globen och tittade ner på tvärbaneperrongen som ligger på andra sidan staketet, tack och lov. När jag får syn på en liten man i kostym ställa sig rakt i mitt synfällt på den andra perrongen. Förvånat ser jag hur han sträcker ut sina händer mot mig och spricker upp i ett leende. "I give you my heart" sa han och sjönk ner på knä. Jag visste inte om jag skulle skratta eller springa därifrån. Något röd i ansiktet och rätt handlingsförlamad fick jag öppna och stänga munnen flera gånger innan jag lyckades få ur mig "men min tunnelbana kommer snart, så det går nog inte riktigt"


Kommentarer
Postat av: Emily

HAHAHA, fyfan vad kul!

2008-10-23 @ 20:50:52
URL: http://lifeofemily.blogg.se/
Postat av: Julia

Det är roligare nu i efterhand än det var då :P

2008-10-24 @ 15:18:15
URL: http://iblandundrarjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback