Det här med meriter..

Det är något som jag aldrig kommer att förstå mig på. Jag jobbar på sveriges största hamburgerkedja, vi nämner inga namn, man vill ju inte bli stämd direkt. Om jag dessutom nämner färgerna rött och gult så börjar ni säkert ana vilken jag pratar om, men som sagt, vi nämner inga namn.

Genom att skriva under ett anställningsavtal där jag arbetar går man med på att tvingas stå upp i åtta timmar och en kvart fem dagar i veckan och dessutom helst jobba extra lite då och då. Man går med på att bli behandlad som skit av sina manliga chefer som inte har bättre för sig än att klaga på allt man gör och gotta sig i att man kanske missade en fläck. Dessutom går man med på att bli förklarad iQ befriad av alla kunder.

För att göra det hela ännu roligare så står det ingenstans om allt detta på det nästintill blanka papper som är ens anställningsvtal. Det finns ingen liten finstilt text som säger, bara så att du vet så ger du härmed rätten att bryta ner dig till storleken av en mikrob och få dig att känna dig som en mörbultad oanvändbar trasa varje gång du går hem efter ditt niotimmars pass.

Och det är då det här som jag tycker är så spännande att arbetsgivare tycker är en bra merit. Hur fan kan man tycka att det är en merit att man som antälld tillåter sig att behandlas som skit? visserligen får man kassavana och jobba under press men det är ju ingenting i jämförelse med hur svårt det är att gå upp på morgonen och titta sig i spegeln.

Det är ingen merit att jobba på mcdonald's, det är en merit att våga säga upp sig från mcdonald's!
whops, det slank ut.

Pussar och kramar

Kommentarer
Postat av: Josefina

Ojoj, tänker du dumpa Ronald och co nu eller? Sök i kassan på SF bio, du skulle vara min idol då. Stay strong Bullen :D

2008-09-30 @ 22:52:51
URL: http://jossevafan.blogg.se/
Postat av: Marion

Eller den där ica (var det ica?), jag skulle kunna hänga där varje dag bara för att få se nivetvem gå omvägar för att undvika dig alldeles tomatröd i ansiktet :P Hakar på trenden och säger YOU CAN DO IT!

2008-10-02 @ 00:22:37
URL: http://marionfotar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback