Alla hjärtans dag?

Jag drack alkohol igår och magkatarren är inte långt borta. När jag vaknade halv åtta imorse undrade jag om gårdagen varit ett för tidigt aprilskämt, eller kanske en dröm orsakad av ett missöde. Jag har nämligen posat i neonljus på en ravefest i Djursholm. Jag har serverat vin till Sveriges törstiga musikelit och stulit, inte bara en flaska, utan två. Jag har fått en öl-kupong och glidit före kön. Sett kärleken och desperationen flöda på ace.

Dessutom har jag slutat, på riktigt. Anledningen är att jag måste få svar på en fråga som jagat mig alldeles för länge. För hur ska jag kunna veta vem jag är när jag inte längre har en aning om var jag står? För det andra så har jag förändrats.  Jag kan inte sätta fingret på vad det är som är annorlunda, jag bara vet att jag inte är den jag en gång var.

Jag vill hitta de slumrande nervbanorna som gjorde mig hel. Delen som saknas. Nu återstår det att se om jag kan uthärda smärtan som följer helheten hack i häl. Nu återstår att se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback