Bää

Är det omoraliskt att ta på sig ett vikariat på sex månader och sedan sluta efter fem?

Jag tycker det men jag vill verkligen ha jobbet så nu sitter jag här och kliar mig i håret utan att veta varken in eller ut. Att intervjun gick så bra som den gick hade jag aldrig kunnat föreställa mig, jag kan ju inte ett jota om pedagogik egentligen.


Igår hände något magiskt, jag lyckades installera spotify alldeles själv, extremt enkelt när det kom till kritan men det hela verkade väldigt skumt. Det är en trevlig musiksida förutom att man nästan trillar av stolen efter var sjunde låt när det kommer ett "kommersiellt meddelande". Helt oväntat börjar en förförisk röst tala om att jag bara måste köpa en rakhyvel med fyra blad istället för tre.


Reklam börjar kännas som ett väldigt urvattnat koncept. Jag kommer inte att vilja köpa ett sorts toapapper mer för att de visar en lammunge med tindrar med ögon på tv. Vad har lamm med toapapper att göra föresten? Visst för att de är vita men det känns så... långsökt.


Nu kommer snart Sanna och Josse att trilla in så jag borde börja runda av. Hoppas att din Onsdag har varit lika bra som min.


Kommentarer
Postat av: emmi

lambireklamen har fan fått mig såld.

:'D

2009-02-26 @ 21:08:30
URL: http://eyegasm.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback