Karlakarlar.

Jag och min mor för ett stillsamt ställningskrig inför mitt val av utbildning. Jag tycker egentligen inte att hon ska lägga sig i överhuvudtaget men hon är såklart av en annan åsikt. Just nu är hon väldigt insnöad på att jag ska plugga till Jägmästare. Eftersom att jag har lite svårt att se mig själv spendera mina framtida arbetsdagar i lappmössa med ett gevär i ena handen och en jämthund i den andra försöker mest att tränga undan hennes betvingande röst när hon sätter igång och pratar om hur fantastiskt det måste vara att trampa runt i snöslasket om våren.

Hon har en fantastisk förmåga att romantisera allting, men så är hon journalist också. Den här gången har jag bestämt mig att inte vika en tum. Visst vill jag jobba med miljörelaterade arbetsuppgifter men jag tänker större, dessutom har jag en känsla av att jag skulle vara rätt underrepresenterad som tjej på den utbildningen.

Karlakarlar är liksom inte riktigt min grej. I och för sig har jag ju alltid sagt att jag ska gifta mig med en elektriker, men det finns ju grader i helvetet...

Hej hopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback