Bring it on..

Jag har officiellt kraschlandat och stigit upp pånyttfödd. Jag känner mig redo för allt. Kvällen började med att jag konfronterade min plågoande skrikandes och gråtandes. Jag har aldrig varit så arg och hysterisk i hela mitt liv men den jäveln fick i alla fall så att han teg.


Sen tog jag mig samman och vännerna kom. Vi åt, skrattade åt en pennvässare och tog modellbilder på Josse i min blonda afroperuk. Efter det drog vi till söder och knackade på hos Jack den yngre och Oriana. Kvällen började spåra ur någonstans när jag låg på golvet i Jacks badrum och lycksaligt petade fram dinosaurier under badrumsskåpet som om de vore hemliga skatter, Marion och Josse hjälpte till och vi ställde vi upp dem i olika formationer innan sprang fnissande därifrån.


Vid kvart i tolv begav vi oss ut och jag har aldrig sett så vackra fyrverkerier i hela mitt liv. Med sprakande hjärtan på himlen tjoade vi in det nya året mellan skumpaklunkarna. Vid det laget kunde jag inte gå rakt och ramlade i trappan på väg hem till Jack den äldre. Man kan ju tycka att jag borde ha slutat dricka då, men nej självklart var jag tvungen att dricka bål med hembränt i (vilket jag inte visste at the time).


Sen är det rätt suddigt.  Jag kommer ihåg att jag klappade fint på en tatuering och att jag låg under en julgran innan jag på något mirakulöst sätt lyckades få på mig ytterkläderna och hitta ut till götgatan innan jag började kaskadkräkas.


Jag vaknade vid två på eftermiddagen med jacka och skor på i sängen.


Bring it on 2009!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback