Förarbetet avklarat.

Jag är helt slut i kroppen efter allt tejpande och trixande för att göra klart inför målningen. Det snurrar tejprullar och spackel framför ögonen på mig men nu är jag i alla fall färdig. Förutom att jag måste tvätta väggen i badrummet förstås men det låter vi bli att tänka på just nu.

Fan vilken intensiv dag men jag är glad att jag släpade mig in till stan för att möta Josse efter mitt besök på Bauhaus för färginhandling. Vi vandrade bort till Nationalmuseét för att titta på utställningen lura ögat innan det är försent.

Första tabben var att lyckas fastna i ett par mörkt gröna ögon så fort jag klampat in genom dörren, och det var inte mina egna. Andra tabben var att inte fatta någonting om vad utställningen gick ut på. Som tur var stod det en pedagogisk småbarnsmamma vid första målningen som förklarade allt för sin tioåring. Efter ihärdigt tjuvlyssnande stolpade vi självsäkra in i konsthallen som var packad likt en sillburk med folk.

Det var en häftig utställning om än lite för komplicerad för min otränade hjärna. Mitt favoritverk var definitivt den lilla rynkiga gubben i nattmössa som tittade ut genom ett fönster.

Jag ska försöka vända dygnet, det blir så jobbigt att gå upp halv sex nästa vecka annars. Usch.. jag ser verkligen inte fram emot det.

Hare bra!


Kommentarer
Postat av: Marion

Då tar jag med lite presentsnöre att linda runt din julklapp imorgon kväll... :P

2009-01-07 @ 02:36:30
URL: http://marionfotar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback