Vidriga vuxna..

Livet har liksom kommit mellan mig och bloggen och jag är rätt glad över det, bloggångesten existerar inte längre. Ikväll ska jag ut trots att jag ska upp klockan sex imorgon men servera kaffe kan jag göra sovandes så det ska nog lösa sig. Ace here I coooomeee!

Men först måste jag bara få ur mig någonting.

Jag tror aldrig att jag har blivit så upprörd som jag blev idag när jag läste aftonbladet, eller snarare tittade i den. Lite små ointresserad bläddrade jag förbi en gråtande blondinbella och en artikel om struma för att tappa andan vid en hemsk artikel om barnen i Gaza. Jag hade ingen aning om att 2/3 av befolkningen i Gaza är under 18, 1000000 barn med andra ord. 365 hittils har funnits döda. DET HÄR ÄR INTE KRIGSFÖRING, DET ÄR BARNMORD.

Jag fick gå och sätta mig en stund för att inte rubbas ur fattningen helt. På bilden framför mig låg tre barn med stängda ögon tätt ihop, de såg så fridfulla ut men blodfläckarna på deras kläder talade om något annat. De sov inte på mattan i sjukhuskorridoren, de var döda.

Det var så jävla äckligt och jag ville bara storma ut från stockholmsmässan, sätta mig på ett plan ner dit och hämta dem, allihop. Men först skulle jag sparka politikerna på smalbenet. Istället tog jag mig samman och sms:ade mitt bidrag på 40kr till rädda barnen. Man får ju göra vad man kan liksom....
 
Minst 365 barn är döda, det är inte beklagligt, det är helt jävla oacceptabelt...

Kommentarer
Postat av: Oliver

http://sv.wikipedia.org/wiki/Israel-Palestina-konflikten



"Från Gaza skjuts regelbundet raketer in i Israel. Den 28 juni 2006 inledde Israel en offensiv i Gazaremsan, kallad Operation Sommarregn. Israel hävdade att det var ett berättigat svar för att hitta en kidnappad israelisk soldat. Israel förväntade sig positiva reaktioner från palestinierna när man lämnade över hela Gazaremsan[källa behövs] men verkligheten har blivit den motsatta. Sedan tillbakalämnandet har raketbeskjutningen ökat kraftigt och uppgår idag (2007) till många tusen skjutna raketer sammanlagt."

2009-01-19 @ 05:56:54
Postat av: Bullen

Den här konflikten är väldigt insyltad och jag vet ärligt talat inte vem som har rätt eller fel men jag står på barnens sida, sen om de är palestinier eller israeler har ingen betydelse för mig.



Jag tycker att det är fruktansvärt det som pågår och blev helt ifrån mig i förrgår. Alla barn är lika mycket värda och har ska ha rätt till frihet och kärlek.



Helst skulle jag se att Israel och Palestina fick gå i familjeterapi eller möjligen att de fick slå på varandra med skumgummipinnar. För barnen behöver inte det här...

2009-01-19 @ 10:15:19
URL: http://iblandundrarjag.blogg.se/
Postat av: Kristin

Ingen behöver det här

2009-01-19 @ 18:00:05
URL: http://hejjagheterkristin.blogg.se/
Postat av: Oliver

Må så vara, men för att bli det kvitt måste man på något mirakulöst sätt förändra människans natur. Inte nog med att vi alla är djur, och således har samma egoistiska instinkter, det faktum att vi har en otrolig intelligens gör saken än värre. Om du däremot reagerar så svårt, på en sådan (i relation till allt som har skett runt dig sedan du föddes) liten grej, så är det nog läge att fundera på hur du skall göra för att skydda dig själv. Det här har nämligen alltid pågått, överallt, bara det att svensk media har varit långtifrån att rapportera det. Det finns inget vi kan göra åt saken. Oskyldiga kommer alltid, alltid att hamna mitt emellan konflikter. Oavsett om det handlar om lejon som behöver käka små antilopungar till frukost, eller om det är två länder som inte gillar varandras religioner (och landuppdelning). Det kommer alltid vara så. Och faktum är, att om folk INTE skulle dö, skulle vi alla vara döda för länge sedan.

2009-01-20 @ 01:09:50
Postat av: Bullen

Om vi ska gå in på mig så ska jag få be att tala om att det är så jag skyddar mig, genom att reagera.

Det finns ju olika typer av människor och det är rätt välkänt att jag är en känslomänniska. Jag blir inte mer skadad för att jag släpper ut mina känslor utan det blir tvärtom. Jag slutar snarare fungera om jag inte får det.



Jag är inte korkad, jag är fullt medveten om vad som händer i världen och att det här har pågått sen tidernas begynnelse men jag tycker fortfarande inte att det är acceptabelt att vi med vår höga intelligens inte kan tänka längre än att trycka på en röd knapp.

2009-01-20 @ 12:34:57
URL: http://iblandundrarjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback