raindrops keep falling on my head.

Nothings worrrying me.. eller hur var det nu?

Det här är en sådan dag när man vill gå omkring i pyjamas hela dagen för att sedan krypa upp i sängen och skopa i sig ett två liters paket med choklad glass.  Dagens väderdiagnos är mulet med blötsnö, jag har sumpat ett heltidsjobb eftersom att jag är helt jävla inkompetent och alla guldkorn jag känner har hittat ett annat guldkorn än mig.

Till råga på det så är det finanskris, krig, svält och min mamma svarar inte i telefon. Jag är ensam, fattig och patetisk. Det var en himla tur att jag inte lovade mig själv vid nyår att tvåtusennio skulle bli annorlunda för det blev det inte. Nu tycker ni kanske att jag tar ut domedagen lite i förtid, det är ju trots allt bara januari, men jag bara vet liksom.

Den lilla optimisten med sin regnbågsfärgad megafon i mig ger dock inte upp vilket innebär att jag inte heller gör det. Hur orättvist livet än må vara så är det mitt liv och om det är meningen att jag ska vandra genom snårskog hela livet så får jag väl fan helt enkelt ta och göra det. Nu ska jag gå och duscha och förbereda mig på mer rivmärken i ansiktet. Någon som äger en machete?

Nämen har man sett, det snöar.


Kommentarer
Postat av: josefina

Jag har ett samurajsvärd... Och jag tänker fortsätta vara ditt guldkorn, och du får fortsätta vara mitt, för alltid. Så det så. Vad var det där om jobbet förresten? Eller jag ringer dig sen istället.

2009-01-19 @ 18:22:14
URL: http://jossevafan.blogg.se/
Postat av: Bullen

Du är en pärla :D

2009-01-20 @ 12:19:17
URL: http://iblandundrarjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback