Vilse i a-kassa djungeln.

Jag är kanske inte tillräckligt mogen att börja pensionsspara men det vore inte helt fel att gå med i a-kassan. Det är bara det att det är så jävla dyrt och helt omöjligt att hitta vilken grupp man tillhör. På det så vet jag inte om jag får ihop sex månaders heltidsjobb, eller jag vet att jag inte får det eftersom att jag inte jobbar heltid. Jag har fan inte råd att betala 400kr i månaden, dumma blåbär...

Ibland är livet bara orättvist. Hur kan det vara så att vissa människor får första jobb de söker medan vi andra dödliga är tvugna att söka flera hundra innan vi ens får komma på intervju? Nu har jag ju i och för sig jobb i Jan/Feb men sen då?

Gatumusikant kanske, fast det är jag nog för feg för. Nu ska jag redigera om mitt CV och leta vidare bland alla a-kassor.

Adios.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback