Åh en sån natt..

Efter flera sluddriga telefonsamtal lyckades jag lokalisera mina trädgårdskompisar som redan var något runda under fötterna. Jag fick mig ett snapsglas under den brinnande himlen och innan jag visste ordet av stod jag och killades av skäggstubb, gömd i en tunnel.

Sen eskalerade kvällen i ett silversken och jag blev skrattande släpad ner i ankdammen med alla kläderna på. Vi lyckades både brottas och ha skvättkrig innan de blå sirenerna hann fram och vi splittrades. Jag och Sofi tog varandra i händerna och sprang till Hardebergaspårets trygghet. Vi skildes kramande åt med löftet om att ses på måndag.

Barfota, med sju olika sorters blommor i handen tassade jag in genom ytterdörren medan den glödgande solen sakta klättrade upp över trädtopparna. Jag somnade sedan fuktig och leende och drömde ett virvlande äventyr om Christian Bale enbart iförd jeans.

Nu sitter jag här, salig och tillfreds i solen med en skål jordgubbar och mjölk.


Blöta pussar till alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback