The strawberry is on the move!

Efter en resa som började med att jag lyckades misshandla en främling med min väska följdes snabbt på med ett tågrelaterat olycksbesked som ledde till att jag satt fast mitt ute i ingenstans en timme var jag ganska mörbultat när vi äntligen rullade in vid Klemenstorget.

Den välbekant utslita skinjackan och en liten blommig klänning mötte mig på stationen. Och solskenets varma strålar svepte snabbt bort oron över att ha lämnat stockholm på egen hand.

Eftersom farsan vet precis hur lättköpt jag är tryckte han ner en biljett till Gavin Degraw på mejeriet i handen på mig, innan jag ens hunnit slå mig ner i kökssoffan och andas ut. Jag lovar att komma med en utförlig resention om än inte helt opartisk. Han är ju trots allt en av mina idoler.

Jag måste komma iväg på Nelson Mandela utställningen i Malmö också. Rastlösheten har tagit slagit fäste och imorse gav jag mig till och med ut och sprang tjugo minuter (jag hoppas att publiken drar efter andan). Jag har bestämt mig, den här jordgubben ska bli vältrimmad till hösten. Nu jävlar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback