This is the last time.

jag ser verkligen inte framemot att sommarjobba i Lund. Visst är det en mysig stad men fan vad trött jag är på den och de mansgrisar jag är tvungen att jobba med. Usch och fy.. men jag tänker inte lägga ner mer tanke på det än så för jag vill njuta av mina sista timmar här i stockholm.

När jag träffade J för ett par dar sedan (jag älskar föresten att jag har börjat använda bokstäver istället för namn, alla fattar ju vem man pratar om ändå men det är tydligen så man ska göra och who am I to question the bloggleaders) satt vi en stund i bågen med varsin påse naturgodis och funderade över de små sakerna i livet.

Jag kom på idén att skriva brev till mina vänner i sommar, mestadels eftersom jag själv hatar att bara får räkningar i brevlådan. Fast det tråkiga med brev är ju att det tar så lång tid för dem att komma fram, eller två dar är inte så lång tid egentligen men lever man i ett IT-samhälle så gör man. Men det kanske är värt det ändå, för visst blir man lycklig när ett handskrivet brev med utsmyckningar och sneda rader trillar i händerna på en. Själv har jag sparat alla brev jag fått när brevväxlade var hetaste trenden, störd vana kanske men det är kul att titta tillbaka och inse hur starka band man kunde ha även om man bodde världsdelar ifrån varandra.

Kanske är det filmen my blueberry nights som satt igång tankarna. - Vissa saker är lättare att skriva, som Norah Jones själv säger.

Nu måste jag frosta av frysen, have a nice evening!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback