Tre dagar kvar.

Och jag måste tydligen baka... Det borde vara de som bakar för att fira mitt avtåg, som jag har harvat för deras skull. Aja, jag tror att det blir morotskaka. Sådär lagom enkelt. Förutom att någon verkligen måste lära sig höfta så hittade jag ett rätt bra recept på tasteline.


Glasyr

200 g   philiadelphiaost

2 msk  vatten

1 dl       florsocker

2 tsk     citronsaft


Tårta

300 g  socker

2 dl      rapsolja

4 st      ägg

275 g  vetemjöl (see what I mean?)

2 tsk    bakpulver

0,5 tsk salt  (And here we go again)

2 tsk    kanel

1 tsk    vaniljsocker

375 g  rivna morötter (?)



Idag kom åskvädret som en blixt från klar himmel (ibland är jag så fyndig) och äntligen går det att andas utan att vara rädd för att dra in en liter damm. Det blixtrade och locket kring vår värld skiftade i en oroväckande röd nyans, men som i ett trollslag slutade det regna lika plötsligt som det börjat och en glittrande regnbåge visade sig.

- Efter regn kommer solsken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback