- Måssar

Dagen började bra med en promenad i Tanto. Småknattarna och jag tittade fascinerat på de flygande "måssarna" och njöt av solskenet. Efter de obligatoriska blöta pussarna vid dagiset när jag skulle gå bar det iväg in till stan och nästa lyckorus kom sig av ett kontoutdrag. Jag klarar minsann att vara självförsörjande den här månaden också, Ha Ha!

Efter en lång, visserligen intressant men ändå väldigt lång föreläsning i kommunikation med barn sjönk jag trött ihop på bussen hem tills jag fick syn på en välbekant filur längre bort i gången. Min före detta granne som vi inte nämner vid namn.

Det är lite hemskt att jag var tvungen att gräva ner ansiktet i min mjuka Palestinasjal från sjuttiotalet för att inte brista ut i gapskratt när han fångade in min blick.  Jag kommer nog aldrig riktigt komma över den där gången på krogen för så länge sedan nu. Den gången han lutade sig fram, tittade mig djupt i ögonen och överrumplade mig helt med frasen, - när jag gör slut med min flickvän, så blir vi kk. Skrattandes gick jag med på det i tro om att han skämtade vilket jag såhär i efterhand inte är så värst säker på att han gjorde. Efter det förolämpade han mig ju också något så gräsligt, men det är en annan historia.

Jag ska upp svinigt tidigt imorgon, blommor vaknar ju med solen som ni vet. Om ni inte hör av mig på ett tag så är det bara att ge sig ut och leta bland trädgårdstomtar och solrosfrön.

Tack och hej, leverpastej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback