Let's go wild!

Första lediga dagen sen i onsdags och jag blev väckt av jobbet klockan halv sju. Yrvaken fumlade jag efter telefonen och när den smetiga rösten frågade om jag kunde vara klar inom en kvart kände jag verkligen inte jag hellre skulle stoppa fingrarna i halsen. - Nej tack, svarade jag så bestämt jag förmådde och sedan lade jag på. Njae, riktigt så dramatiskt var det kanske inte, jag hävde ur mig både ett förlåt och hejdå innan jag snarare försiktigt vek ihop telefonen än smällde igen den.

Självklart var det kört. Har jag väl vaknat, kan jag inte somna om. Så när klockan slog nio var jag redo att ta tag i dagen. Av en ren händelse ringde Kristin något panikslagen och undrade om hon kunde få fota mig och min mor som ett projekt till fotoskolan.

När kaffekopparna var tomma, Kristin fått sina bilder och jag vinkat farväl till morsan shoppade jag loss rejält inne på Gallerian, med mina mått mätt. Hem släpande jag med mig ett par nya hörlurar till datorn (se tidigare inlägg), en grön kjol. Med följande också en hippie tröja och ett par örhängen.

Inte långt efter mötte jag upp Sanna och vi hann både fika och promenera innan vi nådde Gullmarsplan. Nu återstår bara sångkursen ikväll och jag känner mig grymt laddad.


Julia, den livs levande duracellkaninen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback