Jag är en liten gräshoppa.

Fan vad kul jag hade igår. Jag vet inte om det var den goda drinken, toaletthållaren eller Emmis målande förklaring som gjorde susen. Det kan också ha haft någonting med trettiotreåringen som erbjöd mig sovplats. Han kom framgåendes iförd skinnjacka när jag stod och väntade på min tur vid garderoben och viskade förföriskt oanständiga förslag i örat på mig.

Jag som inte riktigt visste om jag skulle skratta eller gråta bet i gräset och sa att han kunde få följa mig till slussen i alla fall. Vi pratade om allt mellan tygskor och hjärtesorger längs vägen. Han tyckte att jag skulle hångla upp koltrasten på jobbet. Nu vet jag inte om han menade bokstavligt eller bildligt talat, det hela var väldigt otydligt. När han frågade hur gammal jag är ljög jag, mer för hans skull än för min. Killen hade redan ålderskris som det var.

Vid slussen avböjde jag vänligt idén om utväxlande av telefonnummer och kramade honom adjö innan jag vandrade iväg i natten. Om han stod och tittade efter mig eller bara ryckte på axlarna och vände om kommer jag aldrig få veta, för jag är inte en sådan som vänder mig om.

Jag tror att jag ska åka till Enskede och hämta lite jord. Jag vill platera i protest mot att det snöar ute...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback