House of Joy.

Efter att ha överraskat Marion med muffins på bemärkelsedagen mötte vi upp Kristin och gick till systemet. Där kom självklart ännu en liten tant framsmygandes, med snorkig stämma poängterade hon att "små flickor inte ska gå på systemet". Vi bet oss i tungan för att inte komma med någon spydig motkomentar, men nu såhär i efterhand kan jag känna att jag gärna hade velat trycka till henne ordentligt. - Är tant komunist?

Nu är jag i alla fall hemma med bullar i ugnen. Eller inte riktigt ännu, först ska Josse komma hit och diskutera hemlisar, sen ska vi baka.

Det är helg!


Kommentarer
Postat av: Konrad

Hur kommer det sig att tanter attackerar dig? Själv satt jag på tunnelbanan igår och diskuterade arbeten och barn med en äldre dam. Jag tror jag gjorde ett gott intryck de tio minuterna vi gjorde sällskap, men skulle jag visat min tungpiercing skulle hon nog placera mig i nån ligistkategori.



Trevlig helg!

2009-05-16 @ 23:31:11
Postat av: Viktor

Hur kommer det sig att ni båda (vänder mig även till Konrad) ens blir tilltalade av gamla tanter? Själv får jag mest ett "Ur vägen, det där är min sittplats" på bussen. Tror inte jag har kunnat svara på något en gammal dam/tant/kärring (det varierar med grad av otrevlighet) sagt faktiskt... Men men, jag kanske helt enkelt inte har någon talk-appeal enligt dem...



Gott med bullar!!

2009-05-17 @ 10:58:17
Postat av: Bullen

Jag vet inte hur jag lyckas dra på mig bittra tanter. Kanske ser jag ut som ett tacksamt offer. Who knows :O

2009-05-18 @ 17:20:41
URL: http://iblandundrarjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback