Trolldeg.

Idag på en förskola någonstans norr om söder smällde den ordinarie pedagogen upp en låda trolldeg på bordet, omgivet av spralliga treåringar. - Här, yttrade hon likt en order och lämnade rummet med stora steg. Jag är inte den som blir handlingsförlamad så innan myrorna började röra sig för mycket i byxorna på barnen hade jag beväpnat dem med kavlar och formar i alla möjliga färger och storlekar.

Sen gjorde jag det fatala misstaget att släppa ut håret. Innan jag visste ordet av hade en storögd pojke jollrat mjukt "Jackert", huggit tag och smetat ut grön trolldeg i mina långa hårslingor. Resten av dagen förflöt smärtfritt och jag lyckades få ut det mesta innan det var dags att åka hem.

Jag tyckte faktiskt att jag lyckats ganska bra, enda tills en liten tant på tunnelbanan spatserade fram, klappade mig på axeln med en bekymrad min frågade om jag visste att mitt hår möglade. Vem gör så?

Vad är det med dessa tanter egentligen, de påstår att de knappt ser handen framför sig men lik förbannat kan de detaljerat beskriva ynglingen i huset mittemot på en mils avstånd när han låter sin hund gräva en grop i gräsmattan, eller något annat förskräckligt.

Vem vet, snart kanske de försöker ta över världen också.


Kommentarer
Postat av: Jonas

Tanter har så lite att göra på dagarna så dom har inget bättre för sig. Haha kul ändå :D

2009-05-12 @ 20:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback